1. dubna je magické číslo, kdy si od samého rána dáváme pozor, aby nás někdo nenapálil. Ale tento rok to bude jiné. Mnozí již několik týdnů ladí své firemní profily na Nove.Firmy.cz, aby to právě 1. dubna natřeli konkurenci na nejvýznamnějším českém katalogu firem. Věnujeme mu zde i my prostor, protože v případě tohoto katalogu můžeme jednoznačně říci, že zápis má svůj smysl nejenom kvůli vyhledávačům, ale především kvůli skutečným návštěvníkům. Katalog Firmy.cz od Seznamu je jedním z nejvýznamnějších zdrojů návštěvnosti pro firemní stránky a od dubna zavádí tzv. aukční systém přednostního zobrazení webů při vyhledávání.
Rychlé tipy na začátek
Martin Vinš shrnul nejdůležitější body takto: “Hlavní je nyní nezaspat. Je velmi pravděpodobné, že mnoho firem nebude i takto zásadní změnu nějakou dobu řešit, i když Seznam a jeho obchodníci se snažili klienty obvolat a samotné nové firmy.cz měli promo v médiích. Je to příležitost si co nejrychleji vyladit váš profil a kampaně na „100%“. Nově bude dost zásadním prvkem úvodní fotografie prodejny, případně screenshotu homepage u eshopů (počítejte s tím, že fotografie musí mít minimální rozměr 1920x1280px). Dále maximalizovat počet znaků v popisku, vložit do něj klíčová slova webu a zařadit profil do všech relevantních sekcí. V kampaních pak první dny sledovat své pozice v sekcích a nastavit si automatické upozornění na mail při poklesu pozic. Na řadu pak musí přijít také webová analytika a návštěvnost z placených kampaní nových firem vyhodnotit v Google Analytics (jak jsou návštěvy zajímavé pro cíle webu a kolik nás stojí).
Podrobné návody
Místo dlouhého opisování, co bylo již ohledně principů a postupu při úpravě profilu na nove.firmy.cz řečeno, přikládáme seznam zajímavých zdrojů, se kterými vám doporučujeme se seznámit:
http://nove.firmy.cz/
http://nove.firmy.cz/video.html
.
Co nás zaskočilo při úpravě profilů?
Zástupci Seznam.cz obvolávají klienty, resp. své inzerenty, a vysvětlují jim postupy. Mnohdy s klientem rovnou telefonicky jeho profil nastaví a vysvětlí základní pravidla dalšího fungování. Avšak některé funkce se ještě mění a přidávají, proto někdy nedostanete zcela přesnou odpověď, jako např. v případě požadavku na více příjemců pro automatická e-mailová upozornění.
U jednoho klienta jsme měli problém i s prázdným profilem v sekci “Moje firma“, k čemuž došlo poté, co nás systém stále dokola vybízel k potvrzení nových smluvních ujednání a nasdílení peněženky s profilem. Zaslali jsme obratem upozornění do Seznamu, odpověď žádná nedorazila, ale po cca 3 dnech se profil opět objevil a bylo ho možné doupravit.
Mnohem zásadnější problém však nastal u jiného klienta, který je výrobcem a prodejcem kalendářů a diářů. Popis firmy vždy obsahoval příslušné slovní spojení “výrobce a prodejce kalendářů a diářů”, “kalendář a diáře”, avšak mu systém nedovolil přidat kategorii “prodej kalendářů a diářů” s odůvodněním “Popis činnosti vaší firmy neodpovídá klíčovému slovu.” Systém nabízel a povoloval pouze kategorie, ve kterých v minulosti klient inzeroval, jako např.: “dárkové předměty”a například zcela zmateně i kategorie “placky”, se kterými nemá klient vůbec žádnou spojitost. Tento problém Seznam.cz po cca týdnu vyřešil.
.
Máte-li další zajímavé články, či zkušenosti, napište nám prosím.
.